Marketing Strategy Of Raw Barabir Crackers Production UD. Barokah, Mangli District, Jember Regency

Strategi Pemasaran Kerupuk Barabir Mentah Produksi UD. Barokah Kecamatan Mangli Kabupaten Jember

Authors

  • Pascawati Savitri Universitasari Politeknik Negeri Jember
  • Sylvia Leoni Permatasari Politeknik Negeri Jember
  • Ridwan Iskandar Politeknik Negeri Jember
  • Ratih Puspitorini Yekti Ambarkahi Politeknik Negeri Jember
  • Ardhitya Alam Wiguna Politeknik Negeri Jember
  • Ponti Primastuti Aulia Nugraheni Politeknik Negeri Jember
  • Financia Mayasari Politeknik Negeri Jember

DOI:

https://doi.org/10.47134/jobm.v2i1.15

Keywords:

Strategi, Pemasaran, Kerupuk, Kabupaten Jember

Abstract

The research location is at UD. Barokah, Mangli District, Jember Regency. This business was founded in 1999. This study aims to 1) Identify the strengths, weaknesses, opportunities and threats in the Barokah Barokah UD Barokah cracker business, Mangli District, Jember Regency, 2) To formulate an alternative marketing strategy in the UD Barokah Barokah cracker business, Mangli District, Jember Regency, 3) To determine the priority of the marketing strategy in the Barokah UD Barokah cracker business, Mangli District, Jember Regency. The analysis technique used is SWOT analysis and QSPM analysis. The results of the SWOT analysis show that the company's position is in cell II where the right strategy is a growth and development strategy. Based on the results of the calculation of the QSPM analysis which is the main strategy priority at UD. Barokah is expanding market share by making the latest product innovations with a TAS score of 7.67.

References

David Fred R. 2009. Manajemen Strategis Konsep. Edisi 12. Jakarta: Salemba empat.

David, F. R. 2016. Manajemen Strategik. Jakarta : Salemba Empat.

Harahap, S. 2020. Strategi Pemasaran Keripik Singkong (Studi Kasus : Industri Rumah Tangga Cap Kelinci Di Tanjung Morawa Kabupaten Deli Serdang). Skripsi. Universitas Medan Area

Jauch, Lawrence dan Glueck, Williem F. 2004. Manajemen Strategis dan Kebijakan Perusahaan. Jakarta : Erlangga.

Keegan, W.J dan Malcolm H.B. 1999. Marketing Plans That Work :Kiat Mencapai Pertumbuhan dan Profitabilitas Melalui Perencanaan Pemasaran yang Efektif. Erlangga. Jakarta.

Kotler, P. 2000. Manajemen Pemasaran. Jakarta :Erlangga

Kotler, P. dan A. Gary. 2006. Prinsip-Prinsip Pemasaran Edisi 12 Jilid 1. Jakarta. Erlangga.

Kotler, P. dan A. Gary. 2001. Prinsip-Prinsip Pemasaran Edisi 8 Jilid 1. Jakarta. Erlangga.

Kotler, Philip dan G. Armstrong. 2012. Dasar-Dasar Pemasaran Jilid I. Jakarta : Erlangga

Majid, A. 2011. Strategi Pembelajaran. Jakarta. Rosda.

Mulyati S,N. Hikmana, E. Iskandar, D. 2021. Strategi Pemasaran Kerupuk Mangga Pada Industry Rumah Tangga Libna Food. Jurnal Agribisnis Agri Wiralodra Volume 12 Nomor 1

Pasah, F.H.F. 2018. Strategi Pemasaran Kerupuk Keriting Mentah Produksi Ud. Kurnia Rasa Jember. Skripsi. Politeknik Negeri Jember

Putri, D. E. 2010. Strategi Pemasaran Tahu Di Kota Surakarta. Skripsi. Universitas Sebelas Maret Surakarta.

Rangkuti, F. 2009. Analisis SWOT Teknik Membedah Kasus Bisnis. Jakarta: PT Gramedia Pustaka Utama

Downloads

Published

2024-03-30

How to Cite

Universitasari, P. S., Permatasari, S. L., Iskandar, R., Ambarkahi, R. P. Y., Wiguna, A. A., Nugraheni, P. P. A., & Mayasari, F. (2024). Marketing Strategy Of Raw Barabir Crackers Production UD. Barokah, Mangli District, Jember Regency: Strategi Pemasaran Kerupuk Barabir Mentah Produksi UD. Barokah Kecamatan Mangli Kabupaten Jember. Journal of Business Management, 2(1), 22–24. https://doi.org/10.47134/jobm.v2i1.15